


Este estudio evaluó las percepciones actuales de los niños sobre el riesgo de abuso sexual, los cambios en las percepciones de los niños sobre el riesgo después de la participación en un programa de prevención de abuso sexual, y las diferencias de edad en las creencias de los niños acerca del riesgo. Hasta la fecha, la investigación no ha examinado las percepciones de los niños sobre el riesgo de abuso sexual, y cómo dichas percepciones cambian tras la participación en un programa de prevención. Les constats de cette étude soulignent l'importance de faire le lien entre les butws des programmes de prévention et la perception qu'ont les enfants du risque d'agressions sexuelles. Les enfants percevaient différemment les niveaux de risque devant diverses situations qu'on leur présentait mais les facteurs qui les guidaient n'étaient pas toujours nécessairement reliés aux véritables risques. Leur capacité de reconnaître la probabilité dans les vignettes sur vidéo était moins grande que leurs ainés, même à la suite du programme d'éducation préventive.
#Unrealistic optimism and susceptibility to trickery plus
Les jeunes enfants percevaient moins bien le risque que les plus vieux. Toutefois, ils n'ont pas su prédire la probabilité d'une agression sexuelle devant une mise en situation sur vidéo. Les enfants ont davantage su prévoir les agression par les étrangers. Les résultats démontrent que les enfants avaient des perceptions précises que le programme de prévention a accentuées. Cette étude a donc entrepris cette tâche, y compris de prendre en considération les croyances des enfants selon leur âge. The findings are discussed in relation to the larger issue of how children's perceptions of the risk of sexual abuse are related to the goals of prevention programs.Īucune recherche a été menée à date sur la perception qu'ont les enfants du risque d'être agressé sexuellement et comment cette perception change après qu'ils ont pris part à un programme de prévention. In addition, children perceived differences in the risk-levels of various situations, but the factors they used to discriminate risk were not necessarily related to real risks. Younger children had lower perceptions of risk than older children and their perceptions of the likelihood of abuse in the videotaped scenarios remained lower than the perceptions of older children even after the intervention program. However, children's predictions of the likelihood of sexual abuse in specific videotaped scenarios was quite low. The findings indicate that children's already high perceptions of the risk of sexual abuse increased after participation in a prevention program, and that their predictions of abuse by strangers increased after the program. This study assessed children's current perceptions of the risk of sexual abuse, changes in children's perceptions of risk after participation in a sexual abuse prevention program, and age differences in children's beliefs about risk. All rights reserved.Research to date has not examined children's perceptions of the risk of sexual abuse, and how those perceptions change following participation in a prevention program. We offer recommendations to researchers who wish to examine the consequences of unrealistic optimism.Ĭomparative optimism Optimism bias Optimistic bias Risk perceptions.Ĭopyright © 2016 Elsevier Inc. Assessing the consequences of unrealistic optimism is tricky, and ultimately probably impossible when researchers assess unrealistic optimism at the group level (which reveals if a group of people is displaying unrealistic optimism on average) rather than the individual level (which reveals whether a specific individual displays unrealistic optimism).

In this article, we provide an overview of the measurement of unrealistic optimism, review possible consequences, and identify numerous challenges confronting investigators attempting to understand the consequences. Few studies have examined the consequences of unrealistic optimism. Of the hundreds of studies published on unrealistic optimism (i.e., expecting a better personal future than is reasonably likely), most have focused on demonstrating the phenomenon, examining boundary conditions, or documenting causes.
